UA

Сучасні гумові гусениці на потужних тракторах та комбайнах

Протягом декількох років гумові гусениці стрімко увірвались на ринок тракторів та комбайнів, хоча саме такий варіант зчеплення з ґрунтом давно відомі та масово застосовується в будівельному бізнесі, на відміну від будівельників де доволі поширені сталеві гусениці агросектор віддає перевагу саме гумовим виробам.

Щоб забезпечити достатньо безпеку та комфорт пересування, найсучасніші версії гумових гусениць доволі складні з технічної точки зору реалізації, оскільки вони мають специфічні пристрої підвіски та пристосовані для того, щоб витримувати значні навантаження. Зокрема, проміжні ролики (зі сталі або алюмінію з поліуретановим покриттям або повністю з поліуретану) часто мають гідропневматичне підвіску, в той час як привід й два натяжних колеса підняті для максимального комфорту механізатора.

Протягом деякого часу усі ключові виробники надпотужних тракторів – Claas, John Deere, Case, New Holland, Fendt почали пропонувати фермерам трактори на гумових гусеницях: іноді вони виробляються на базі колісних машин, а іноді пропонуються як окреме технологічне рішення на противагу класичному колісному трактору. Проект AgroBlog, нещодавно випускав інформаційний матеріал про трактор John Deere 8RX 410, з повністю переробленими передніми мостами розрахованими саме для гусеничного ходу.

На додаток до відчутного зниження ущільнення, більшість гумових гусениць призначені для забезпечення максимальних показників зчеплення з ґрунтом  аби трактор зміг продемонструвати  найвищу тягову силу. Німецька компанія Continental пропонує гусениці Trackman, з ребрами жорсткості Armorlug Ultra, які містять три шари тканини для максимальної міцності, а корпус  складається з товстого шару оцинкованої сталевого дроту (для запобігання корозії), розміщеної приблизно через кожні 2 мм.

Вдосконалений малюнок протектора сприяє комфорту водіння, оскільки виробник заявляє про зниження вібрації на 50-70% в порівнянні зі стандартною гусеницею. Крім того, оскільки сильне тертя, якому піддається протектор, особливо при швидкому пересуванню, може привести до перегріву матеріалу, Continental  Trackman включає в себе датчики, які контролюють температуру гусеничної стрічки та сигналізують про будь-яких аномальні показники. Схожий контроль температури матеріалу передбачений також  на протекторних смугах ряду інших виробників.

Система Terra Trac від Claas, доступна для тракторів, зернозбиральних та  кормозбиральних комбайнів, являє собою технологічно гумової напівгусеничної машини. Передача руху між ведучим колесом та гусеницею досягається за рахунок тертя, без зубців та шестерень, з розподілом тягового зусилля по всій доступній ширині. 

Однак справжня унікальність Claas  Terra Trac - це «інтелектуальна» гідропневматичне підвіска з незалежним демпфуванням рульового колеса та опорних катків. Це дозволяє рухатись по дорогам зі швидкістю до 40 км / год, а також забезпечує надійну стійкість при розворотах на поворотній смузі. Натяг гусениці автоматично регулюється за допомогою спеціального гідравлічного циліндра, залежно від кута повороту ведуче колесо гусениці Terra Trac автоматично піднімається, зменшуючи опорну поверхню гусениці, тим самим обмежуючи пошкодження ґрунту. Навіть з більш вузькими гусеницями (635 мм в порівнянні з 735 або 890 мм) середній тиск на ґрунт завжди менше 1,0 бар, що менше навіть в порівнянні з шинами будь-якого альтернативного розміру.

Італійська компанія Poluzzi виробляє широкий асортимент залізних та особливо гумових гусениць. Популярною моделлю є Ultron TerraDrive, яка включає в себе каретку з 4 роликами, колеса з поліуретановим покриттям, роликові підшипники на механічних коромислах і систему натягу за допомогою гідравлічного циліндра, доповненого азотним амортизатором. Ведуче колесо має 23 прорізи, в які вставляються виступи протекторного ременя, шириною близько 860 мм. Відмінною особливістю є вертикальна гідравлічна підвіска, в даному випадку також представляє собою гідроциліндр, інтегрований з азотним амортизатором.

Чи можна відновити протектор гумової гусениці, як звичайних шинах? Насправді така опція присутня, реальним ключовим елементом є знос ребер протектору, залишкова висота яких не повинна опускатися нижче 13 мм, щоб можна було провести ефективну регенерацію. Зокрема на ринку присутні послуги коли гусеницю «нарощують» до показника 67 мм, таким чином фермерське господарство отримує «багаторазову гусеницю», що суттєво впливає на економію коштів по обслуговуванню гусеничних тракторів.

Коментарі (0)