UA

Комплектуючі які доживають останні десятиліття – повітряні фільтра двигуна

Постійні зміни це складова сьогоднішнього життя, це саме стосується і агросектору, якщо взяти ринок комплектуючих то можна цілком впевнено заявити за останні 15-20 років тут відбулась справжня технологічна революція.

На суб’єктивну думку журналу Agro Blog, до кінця 90-х років комплектуючи та запчастини до сільськогосподарської техніки були в основному механічними. Коли в 2000-х роках інформаційна революція прийшла в сільське господарство і почалася оцифровка даних, електроніка також взяла на себе провідну роль у цій галузі. До традиційних механічних запчастин для тракторів, комбайнів, сівалок  - карданні вали, гідроциліндри, трансмісії, шестерні, висівні диски і багато інших, додалися такі елементи, як монітори, електронні блоки управління, джойстики, системи проводки та широкий спектр датчиків. У світлі цієї глибокої трансформації компанії що виробляють запчастини були змушені переосмислити свій бізнес, «заразивши» механіку електронікою і розробивши лінійки продукції з високо інноваційним змістом. Саме ця здатність дозволила виробникам компонентів зайняти лідируючі позиції в сільськогосподарському ринку.

Проте незважаючи на тотальну «електронізацію» сільскогосподасрької техніки та компонентів, існує ряд запчастин які можливо доживають свої останні роки – на думку журналу Агроблог це повітряні фільтра для двигунів, адже існує значна вірогідність, що за 10-15 років трактори масово стануть електричними і дизельні двигуни стануть меньш затребуванні.

Повітряні фільтра необхідні для найкращого функціонування дизельного двигуна, оскільки забезпечують оптимальне згоряння палива. Одним з основних вимог для правильного функціонування та довговічності двигуна внутрішнього згоряння, безсумнівно, є краще очищення повітря, що надходить в камеру згоряння. Це особливо важливо в сільськогосподарському секторі, оскільки концентрація пилу в навколишнє середовище може досягати високих значень, до 500 мг на метр кубічний повітря. Під час таких операцій як літня оранка, дискування сухої стерні, збирання пшениці зернозбиральним комбайном пікові значення можуть досягати показників 20 000 мг на метр кубічний повітря.

На українському ринку значною популярністю користуються повітряні фільтра наступних виробників – Доналдсон, Флідгард, Балдвін, Хайфай, Манн купити повітряний фільтр даних виробників зовсім не складно, адже ринок пропонує конкурентні ціни та наявність фільтрів на складі постачальника.

Кількість повітря для горіння, що надходить в дизельний двигун, залежить від робочого об'єму, щільності повітря, потужності двигуна. В сучасних сільськогосподарських дизельних двигунах для оптимального згоряння зазвичай потрібно близько 20 частин повітря на 1 частину пального. Отже, повітряний фільтр для горіння необхідно ретельно обслуговувати, очищення (або можлива заміна) повинна виконуватися своєчасно в строки обумовлені виробником, відповідно до інструкцій, наведених в керівництві користувача. Забитий фільтр може знизити продуктивність двигуна, збільшити витрату палива і, як наслідок  передчасний знос двигуна - привести до появи подряпин на циліндрах і погіршення ущільнення поршневих кілець.

Завдяки своїй ефективності, простоті реалізації та економічній доцільності найбільш розповсюдженим фільтром для очистки повітря є сухі фільтри. Навіть в дуже пильних робочих середовищах (до 99,8-99,9% частинок діаметром до 1 мкм) сухий фільтр, також відомий як «картріджний фільтр», є найбільш поширеним типом в сільськогосподарському секторі. Зазвичай він являє собою круглий пластиковий контейнер, що зазвичай розміщується перед радіатором.

Контейнер в якому знаходиться фільтр оснащений повітроводами для впуску й випуску повітря, а з одного боку - втулкою з гумовим клапаном, що дозволяє витісняти пил. Зовнішній картридж (механіки називають його «основним») діє як первинний елемент, що фільтрує. У той же час внутрішній ( його ще називають «запобіжний») запобігає потраплянню твердих частинок, які могли вислизнути від дії основного картриджа, у впускний колектор.

Щоб забезпечити більшу площу поверхні фільтрації і забезпечити регулярне та рівномірне всмоктування повітря, обидва картриджа виготовлені з гофрованих листів целюлози або поліефірної тканини, оброблених синтетичними смолами (фенольними або алкілові). Рельєфи паперу часто навмисно сплющують на профілі згину, щоб збільшити здатність накопичувати пил. У деяких випадках целюлоза може бути покрита - тільки з одного боку - шаром нановолокон; це дозволяє основному картриджу затримувати пил навіть меньше 1 мкм. Картриджі зсередини та з зовні посилені каркасом з дротяної сітки і оснащені м'якими поліуретановими ущільненнями, що забезпечують відмінну адгезію і герметичність до стінок контейнера фільтра.

У багатьох конструкціях на випускному каналі системи подачі двигуна є мембранний датчик з постійним контролем рівня вакууму на всмоктуванні. У разі засмічення фільтру понад встановленого порогу світловий індикатор на приладовій панелі трактору або комбайну попереджає механізатора про необхідність своєчасної очистки, незалежно від інтервалів, запропонованих для планового обслуговування техніки.

Зовнішній картридж можна очищати - зазвичай кожні 500-600 робочих годин або не рідше одного разу на пів року - за допомогою стиснутого повітря (при максимальному тиску 5-6 бар). Однак провідні виробники повітряних фільтрів двигуна – Donaldson, Fletguard, Baldwin, Hifi Filter, Mann Filter офіційно не рекомендують цю практику, так як струмінь стисненого повітря може розірвати матеріал (навіть з мікропроривами, невидимими неозброєним оком), зменшуючи ефект фільтрації. Тому рекомендується замінювати фільтр кожні 600 годин роботи. У будь-якому випадку, основний картридж необхідно замінювати згідно рекомендацій виробника або раніше, якщо він пошкоджений. Отже, повітряний фільтр необхідно ретельно і належним чином обслуговувати, тоді ваш трактор або комбайн буде вірою і правдою допомагати Вашому підприємству.

Коментарі (0)